Gindi Fashion Week

הצבעוניות והססגוניות של שבוע האופנה:
בתחילת השבוע נפתח לו שבוע האופנה השני. (מי שלא ידע, שבוע האופנה הראשון נערך בעיר חולון ) בתצוגה חגיגית ונוצצת לתפארת מדינת תל אביב. על המסלול: מיטב המעצבים תוצרת כחול לבן. אחרי לא מעט דרמה, מבצע עמוד ענן וביטולים פוליטיים, זה סוף סוף התרחש.... שבוע האופנה מתקיים במתחם גינדי (לשעבר השוק הסיטונאי) בתל אביב. כפי שהתמונות מרמזות.. מדובר באתר בנייה! 55 דונם של מתחם בנייה שהוקצו להקמת מיני בירת אופנה בעוד הפועלים עומלים קשה על אחד ממגלי הפאר שיהיו בתל אבי, הוחלט בינתיים לבסס הכל עם קצת אופנה.. הבסיס לכל בית טוב זה סטייל :)
הפקה מושקעת להפליא, החל מכדורי דיסקו גרנדיוזים שנתלו מעל אתר הבנייה, דרך הסידור המתוקתק של מקומות הישיבה ועד התזמורת החיה והמפוארת שליוותה את מהלך התצוגה. שבוע האופנה זו הפקה סופר מפוארת, אשר הוקמה ביוזמתו של מוטי ריף. העובדה שכריש  רציני מתחום הנדל"ן הוא נותן החסות לא הוסתרה, ודברי הפתיחה שגרמו לחלקינו לנוע בכיסא בחוסר נוחות רק העידו על כך שהקשר בין הון וסגנון לעיתים קצת מביך. 20 דק' של תוכן שיווקיגלוי על מעללי גינדי, על כך שיוקם במקום קניון אופנה ועל תרומתו הרבה לאופנה, איננו דרך לפתוח ארוע שאמור להיות כולו עיצוב וסטייל.

IMG_0055

  IMG_0116


IMG_0059
 
אסתי גינזבורג פתחה את התצוגה בשמלה שחורה ומעוטרת בתכשיטי מילר

ODED5680

יעל רייך בשמלה של ויקטור (ויוי) בלאיש
44411

מימין לשמאל: יעל גולדמן לרונן חן, דפנה לוסטיג לנתיב מאור יוחאי וניקול רדימן לדני מזרחי
22215

בר רפאלי- הפתעת הערב! סגרה את התצוגה בג'ינס וטי שירט של FOX בכאילו התחכמות נוסח "בייסיק זה הכי יפה". אחרי מצעד הגרדרובות הססגוניות ובייחוד לאחר התלבושת של ז/אן פול גוטיה על דנה אינטרנשיונל שעלתה על המסלול לפניה. בר נראתה כאילו זרקה על עצמה משהו ויצאה מהבית. אגב, זה כנראה באמת מה שהיא עשתה, משום שלא נראתה מאחורי הקלעים בכלל.

ODED6317


untitled

באחד משיטוטי בבלוגים השונים נתקלתי בדבר הבא: "...כל כך ישראלי לקיים שני שבועות אופנה ישראליים, לפצל את המעצבים הישראלים לשני מחנות, כי אם הם לא היו חזקים דיים קודם בואו נעשה הכל כדי להחליש אותם עוד יותר..
כל כך ישראלי להזמין לארועי אופנה ישראלים רבי משתתים, כמות נכבדה של תקשורת מחו"ל, סלבס למינהם, וחמישה (!) בלוגרי אופנה ישראלים.
כל כך ישראלי להזמין בלוגרי אופנה שמשקיעים ממרצם, מזמנם ומכוחום שמעשירים , אם תרצו או לאו את עולם האופנה הישראלי, זה שכל הזמן בוכים שהוא בשפל, להשקה ולחשוב שהם צריכים לומר תודה על שהזמינו אותם. ואם לא די בזה, נעניק לכולם קטלוג מהודר ושי צנוע ולהם ניתן ורד ופולדר עם תיק עיתונות. ספק אם אותו מעצב בעל שם, נהג באותה דרך באורחיו בהשקה שארגן בית האופנה המפואר שלו אי שם בצרפת.
 כל כך ישראלי..
הרבה דובר ונכתב על הארגון הלקוי של שבוע האופנה, על בעיית הניהול והסדר במקום, אמרו שזה נורא פרובנציאלי...אבל אני אומרת אנחנו רק בהתחלה, זה מותר זה נסלח ואפילו לגיטימי. לעומת זאת חוסר הפרגון, שלא נאמר המזלזל,העדר השיתוף וההכלה, גם אם הם נובעים מחוסר היכרות או הבנה, אינם מתקבלים ואינם נסבלים.
בארצנו הקטנטונת יש לא מעט בלוגים שעוסקים באופנה, זה תחום שלמעשה רק בשנים האחרונות התפתח כאן והוא ממש עושה את צעדיו הראשונים, ב"חיתולים" ולכן מפגר שנות דור אחרי מה שקורה בחו"ל. הבלוגספריה היא עולם של שיתוף, עולם של זרימת מידע וזה מה שכל כך יפה בה. אני מאמינה שככל שהשוק הזה יפרח ויצמח אצלנו הוא יתרום רבות לעולם האופנה ועולם התקשורת ויפתח ערוץ נוסף להידברות בנינו לבין עצמינו ואפילו בנינו לבין עולם האופנה. אז בישראל כמו בישראל, כמצופה וכמקובל במקום לטפח את המעט שיש רק מוציאים את החשק למי שכבר תורם ויתרה מזאת , מונעים מאחרים לנסות.
כנראה שבדומה להרבה תחומים כאן, הסטיילינג לדוגמא, האיפור, העיצוב הצילום ועוד רבים וטובים ולא רק מתחום האופנה, החברה שלנו לדאבוננו לא מספיק בוגרת כדי להיות פלורליסטית ולקבל מגוון ובטח לא לקבל את מי שאינו דומה לאלו שלמעלה, שמחזיקים בעמדות המפתח, בדר"כ בעלי האמצעים ו\או הקשרים ו\או שניהם. האם ככה מקדמים תרבות? העצוב הוא שכל מי שקורא שורות אלו ומסכים איתי עכשיו לא יעיז להיחשף, שמא אותם בעלי קשרים ואמצעים "יישרפו אותו" זה המונח המקובל בקרב בלוגרים לצערי הרב. העולם הזה חשוב לי מספיק כדי שאשתף בתחושותיי את כולכם, ואם זה ישנה את גישתו של כל אחד מפרנסי העיר היר שעשיתי את שלי, וזהו מהותו של בלוג אישי, שיתוף רשמים וחוויות בלי מגבלות, בלי צנזורה ובלי עכבות. אז אני החלטתי לשתף לא לפני שהבאתי לכם את התמונות הצבעוניות והכי מעניינות משבוע האופנה הזהף שכבר כבר אמרו חז"ל "SHARING IS CARING"...
 
פניתי לאחת מאחראיות על המוזמנים בשבוע האופנה וכל שנאמר לי הוא שהבלוגרים צריכים לסקר את האירוע ולא להיות מוזמנים אליו... ואני שואלת את עצמי עד כמה האטימות הזו תרחיק ותחצה גבולות, כמה האהבה עצמית צריכה להיות מישהי כמוה כדי לומר כזה משפט?! שהרי אם לא נהייה נוכחים בארוע כיצד נסקר אותו?!? בלהעתיק פוסטים? בלגנוב כתבות? אם לשם כך הבלוגרייה בישראל קימת מה הפלא שהאופנה עומדת מלכת? מדוע כל כך מתפלאים שהכל נמצא בשפל וזה לא קשור לעובדה שזה נמצא בחיתוליו, עם גישה כזו לעולם לא נתקדם. ברגע של אנבין את המהות הקיומית לביסוס האופנה בישראל לא יהיה שינוי...
אבל אל דאגה אולי ייקח לי זמן אבל אעשה הכל כדי לתרום לשינוי, כדי להביא את כל חובבי האופנה והבלוגספריה לידי תודעה ממשית.
תאחלו לי בהצלחה...קרוב לוודאי שאצא למסע לא קצר ביוחד ובוודאי אצטרך לשנס את מותניי..
אז לכל מי שהדבר נוגע לו\מפריע לו ומציק נא לשתף!

liz


8 תגובות:

רשום תגובה \ Write a comment